Των εν Λευκάδι Αγίων
Σύναξη Των εν Λευκάδι Αγίων ...
Κάθε πρώτη Κυριακή μετά την 15 η Αυγούστου η τοπική Εκκλησία της Λευκάδας Τιμά με έναν κοινό Εορτασμό το σύνολο Των Αγίων , Τους οποίους ο Χριστώνυμος λαός της Νήσου Λ... Διαβάστε περισσότερα
- Like Facebook: 47
- Δείτε το στο Facebook: Δημοσίευση
- Σχόλια Facebook: 7
- Κοινοποιήσεις Facebook: 6
- Ημερομηνία: Σύναξη Των ε 2024
from
0.00€
Ex Tax: 0.00€
Σύναξη Των εν Λευκάδι Αγίων ...
Κάθε πρώτη Κυριακή μετά την 15 η Αυγούστου η τοπική Εκκλησία της Λευκάδας Τιμά με έναν κοινό Εορτασμό το σύνολο Των Αγίων , Τους οποίους ο Χριστώνυμος λαός της Νήσου Λευκάδος αναγνωρίζει διαχρονικά ως ευεργέτες του σε δύσκολες στιγμές και μεσίτες υπέρ του στον Θρόνο της Χάριτος .,,
Η Ιερή Εικόνα , με την επωνυμία , Οι Άγιοι της Νήσου Λευκάδος , είναι Έργο των Αδελφών της Ιεράς Μονής Παναχράντου Μεγάρων , βρίσκεται σε ειδικό Προσκυνητάρι , στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της Ευαγγελιστρίας , πρόκειται για μία πρωτότυπη Αγιογραφική σύνθεση και ταυτόχρονα για ένα εξαιρετικό εικαστικό Έργο , χωρίς να αφίσταται από τους κανόνες της Ορθόδοξης Αγιογραφίας …
Αποτυπώνει Τις Μορφές Των Αγίων με ζωντανά χρώματα και γλυκιές όψεις , τις συνδυάζει ακόμη με την αποτύπωση Προσκυνηυματικών τόπων και Ιστορικών στιγμών της Αγιολογίας και της Εκκλησιαστικής Ιστορίας του Νησιού , το στιλβωτό χρυσό φόντο αισθητοποιεί την υπερουράνια Λαμπρότητα , της οποίας μέτοχοι είναι Οι Άγιοι , περιγράφοντας την Εικόνα αυτή επιχειρούμε να προσεγγίσουμε συνοπτικά Τις Αγιασμένες Μορφές που Τιμώνται από κοινού …
Στο κέντρο της Εικόνας δεσπόζει Η Παράσταση Της Παναγίας Της Φανερωμένης , Πολιούχου της Νήσου Λευκάδος , Ως Βασίλισσα Ουρανού και γης Η Θεοτόκος , κάθεται σε ψηλό θρόνο και κρατάει στα γόνατά Της , Ως Θεομάνα , Τον Ποιητή του κόσμου , δεξιά και αριστερά , απονέμουν Προσκυνήματα στον Κύριο και Την Παναγία Μητέρα Του δύο Άγγελοι Κυρίου , όπως αναγράφεται στα Φωτοστέφανα Τους …
Λίγο πιο κάτω , στέκεται όρθια Η Πολιούχος της πόλης της Λευκάδας , Αγία Μεγαλομάρτυς Μαύρα και με τα χέρια υψωμένα Ικετευτικά , Παρακαλεί Τον Κύριο για την πόλη που Της εμπιστεύθηκε να Προστατεύει , είναι χαρακτηριστικό ότι Ο Θρόνος Της Θεομήτορος , Ως Προστάτιδος και εφόρου του Νησιού , στην Εικόνα εμφανίζεται να εδράζεται πάνω στα λευκαδίτικα βουνά , ενώ τα πόδια Της Αγίας Μαύρας , Πολιούχου της πόλεως ειδικότερα , στηρίζονται πάνω στην πόλη της Αμαξικής Η Αγίας Μαύρας , της σημερινής πόλης της Λευκάδας …
Στα αριστερά και δεξιά Της Παναγίας , στην πρώτη σειρά φαίνεται να απονέμει Σέβη και να Ικετεύει Τον Χριστό Ο Φωτιστής του Νησιού και ολόκληρου σχεδόν του πρώην εθνικού κόσμου , Ο Άγιος Απόστολος Παύλος , Συμπαραστάτες στη Δέηση αυτή έχει Τους δύο Συνεργούς Του στον Ευαγγελισμό των Εθνών , Αγίους Αποστόλους Ακύλα και Ηρωδίωνα ...
Οριζοντίως Παρακαλούν Όρθιοι Τον Κύριο Οι Διάδοχοι Των Αποστόλων , Οι 4 πρώτοι γνωστοί Επίσκοποι Λευκάδος , Ο συνοδός Του Αγίου Ηρωδίωνα , Άγιος Σωσίων , πρώτος Επίσκοπος Λευκάδος και 3 Επίσκοποι Λευκάδος , Οι οποίοι Ορθοτόμησαν Τον Λόγο της Αληθείας σε ισάριθμες Οικουμενικές Συνόδους , Ο Άγιος Αγάθαρχος της Α' , Ο Άγιος Ζαχαρίας της Β' και Ο Άγιος Πελάγιος της Στ' Οἰκουμενικῆς Συνόδου …
Πίσω από Τους Αγίους Επισκόπους του Νησιού , Εικονίζονται Οι 5 Ανώνυμοι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες της Α' έν Νικαία Οικουμενικής Συνόδου , Οι οποίοι ακολούθησαν Τον Άγιο Αγάθαρχο κατά την επιστροφή Του από τη Σύνοδο στο Νησί , μόνο Ο Θεός γνωρίζει Τα ονόματα Τους , από την παράδοση πληροφορούμαστε ότι Οι 2 εξ Αυτών Μόνασαν στο σημείο που βρίσκεται σήμερα η Ιερά Μονή Φανερωμένης και Οι άλλοι 3 στο Ιερό Τους Ησυχαστήριο , στην περιοχή του Αλεξάνδρου ...
Στα αριστερά Απεικονίζονται 5 Άγιοι Επίσκοποι που συνδέονται με το Νησί , Ο Άγιος Νικόλαος , Επίσκοπος Μύρων της Λυκίας και Ο Άγιος Δονάτος , Επίσκοπος Ευροίας , Των Οποίων τα Σκηνώματα πέρασαν από το Νησί , καθώς οι άρπαγες των τιμαλφών και Των Οσίων Της Ορθόδοξης Ανατολής Σταυροφόροι τα μετέφεραν προς τη Δύση , στο Μπάρι και στη Βενετία , Ο Άγιος Βησσαρίων , Μητροπολίτης Λαρίσης , Ο οποίος Θαυματουργικά απήλλαξε το Νησί από την πανώλη το 1743 μ.Χ. …
Μετά Την Μετακομιδή Της Αγίας Κάρας Του , Ο Άγιος Διονύσιος , Αρχιεπίσκοπος Αιγίνης , Πολιούχος της Ζακύνθου , που διέσωσε το Νησί από τον φοβερό σεισμό της 16 ης προς 17 η Δεκεμβρίου 1869 μ.Χ. , ανήμερα Της Μνήμης Του , Ο Άγιος Νικήτας , Μητροπολίτης Χαλκηδόνος , σπουδαία Πατερική Μορφή από την εποχή της Εικονομαχίας , Του οποίου Η Ιερά Εικόνα Θαυματουργικά βρέθηκε στο χωριό , απόκρημνη ακτή τότε , που σήμερα φέρει το όνομα Του και Τον Τιμά ως Προστάτη του …
Στην ίδια πλευρά της Εικόνας η Αγιογράφος Μοναχή παρέστησε ακόμη με τον χρωστήρα της Τον Άγιο νέο Ιερομάρτυρα και Ισαπόστολο Κοσμά Τον Αιτωλό , Ο οποίος πέρασε από την Λευκάδα λίγο πριν Το Μαρτυρικό Του Τέλος , Τον Όσιο Λουκά Τον εν Στειρίω , αυτόν Τον τηλαυγή φάρο της βυζαντινής Ελλάδος του 10 ου Αιώνα μ.Χ. , Του οποίου Το Λείψανο πέρασε από τη Λευκάδα εξαιτίας των Σταυροφόρων , Τον Όσιο Γεράσιμο , Το Νέο Ασκητή , Τον εν Κεφαλληνία , στον οποίο οι Λευκαδίτες απέδωσαν τη σωτηρία τους από την φοβερά απειλητική πολιορκία του Αλή Πασά των Ιωαννίνων το 1807 μ.Χ. …
Ανήμερα Της Ανακομιδής Του Ιερού Σκηνώματος Του έναν Νέο , Ρώσο στην καταγωγή , Άγιο της Εκκλησίας , Τον Όσιο Θεόδωρο Ουσακώφ , Τον οποίο η Λευκάδα και τα υπόλοιπα Επτάνησα γνώρισαν ως Ναύαρχο του Ρωσικού στόλου και ισχυρό άνδρα της Ρωσοτουρκικής συμμαχίας που απελευθέρωσε τα Νησιά από τους Δημοκρατικούς Γάλλους το 1799 μ.Χ. , εγκαταβίωσε στη Μονή Σαναξαρίου της Ουκρανίας μετά την αποστρατεία Του και είχε τέλη Οσιακά ...
Στην απέναντι πλευρά της Εικόνας , Απεικονίζεται Η Μαρτυρική τριάδα της 11 ης Νοεμβρίου , Οι Άγιοι Μηνάς , Βίκτωρ και Βικέντιος , Οι οποίοι Μαρτύρησαν σε διαφορετικό τόπο και χρόνο , διέσωσαν όμως από κοινού τη Λευκάδα από την φοβερά του σεισμού απειλή στις 11 Νοεμβρίου του 1704 μ.Χ. , κατά τη Μαρτυρία κατοίκων της πόλεως , αλλά και του τότε Ενετού Ανώτερου Προνοητή Λευκάδας ...
Πίσω από Αυτούς , 2 γυναίκες Μάρτυρες των πρώτων Χριστιανικών Αιώνων , Η Αγία Βαρβάρα , που απάλλαξε το Νησί από την ασθένεια της ευλογιάς , το 1922 μ.Χ. και Η Αγία Κυριακή , Της οποίας Το Εικόνισμα βρέθηκε με Θαυμαστό τρόπο ανάμεσα στα βράχια της ακτής στη χερσόνησο Γένι , απέναντι από το σημερινό Νυδρί , η Λευκάδα δεν ευμοίρησε να διαθέτει κάποιον επώνυμο , πασίγνωστο Άγιο η να φιλοξενεί κάποιο άφθαρτο Σκήνωμα , όπως τα υπόλοιπα Επτάνησα , δεν υστερεί όμως σε Χάρη και Ευλογία από Τον Θεό και δε μένει ατείχιστη απέναντι στις προσβολές των ορατών και αοράτων εχθρών …
Η Αγιότητα δεν είναι υπόθεση των Αγιολογικών δέλτων και των Συναξαρίων μόνο , η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν Αγιοποιεί , δεν κατασκευάζει Αγίους , αλλά με την κεκανονισμένη διαδικασία της έκδοσης Πατριαρχικών Πράξεων , με Τις Ιερές Ακολουθίες , με τα Εικονίσματα κ.α. τρόπους διακηρύσσει απλώς αυτό που η συνείδηση του πληρώματος της , Κλήρου και λαού , έχει προηγουμένως συνειδητοποιήσει αφού είναι συνήθως η Αγιότης Μαρτυρουμένη με Θαυμαστά σημεία και αναγνωρίσει ότι κάποια μέλη Της έγιναν εὐάρεστα τῷ Θεῷ για τον Πνευματικό Τους Αγώνα η έστω για την ολόθυμη Μετάνοια Τους την ύστατη στιγμή , όπως ο Ληστής πάνω στο Σταυρό και Αξιώθηκαν να Κοινωνούν Της Θεότητος Του στη Βασιλεία Του , εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων …
Οι άνθρωποι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τα εκατομμύρια ονόματα τῶν ἀπ' αἰῶνος Θεῷ εὐαρεστησάντων , που εξεμέτρησαν το ζην ἐν ὁσιότητι καί δικαιοσύνῃ είτε , ἐν ὄρεσι καί σπηλαίοις καί ταῖς ὀπαῖς τῆς γῆς , είτε δια του μαρτυρίου του αίματος ή της συνειδήσεως είτε ακόμη και με το σιωπηλό Μαρτύριο της αφάνειας , δίπλα μας , Ταπεινά και αθόρυβα , στην πόλη και στη γειτονιά μας , τόν ὀνειδισμόν τοῦ Χριστοῦ φέροντες …
Για τον Χριστιανό ισχύει το , οὐχ ὁ τόπος , ἀλλ' ὁ τρόπος , δεν χρειάζεται να καταφύγουν όλοι σε Ασκητήρια η Μονές για να σωθούν , μακριά από τον κόσμο , φτάνει να θυμηθούμε τον φτωχό , ταπεινό μπαλωματή που συνάντησε μέσα στην πολύβουη Αλεξάνδρεια Ο μέγας Ασκητής και Καθηγητής της ερήμου , Ο Όσιος Αντώνιος ένοιωσε να υστερούν οι Ασκητικοί Του κάματοι μπροστά στην Ταπείνωση του άσημου σκυτοτόμου , επίσης , ας φέρουμε στο νου την άτεκνη γυναίκα του Κουμπή , στον παπαδιαμαντικό , Γάμο του Καραχμέτη , που υπέστη μύριες όσες κακοπάθειες και προσβολές απ’ το σύζυγό της για την ατυχία της , αλλά υπέμεινε καρτερικά την προσβολή του χωρισμού , τη συμβίωση με τη νέα σύζυγο κάτω απ’ την ίδια στέγη και την ανατροφή των παιδιών του , για να βρεθούν Τα Λείψανα Της μετά την καθιερωμένη Ανακομιδή , 3 χρόνια απ’ Την Κοίμηση Της , στο χρώμα του κεχριμπαριού εις ένδειξιν Οσιότητος και Αγιασμού …
Αντιπροσωπεύοντας όλες αυτές τις αφανείς Οσιακές Μορφές , Απεικονίσθηκαν οι κορυφές μερικών κεφαλών , εστεμμένων με Φωτοστέφανα , χωρίς να φαίνονται τα πρόσωπα η να υπάρχει επιγραφή , Τα ονόματα Τους μόνος Θεός γινώσκει και είναι γραμμένα ανεξίτηλα , ἐν βίβλῳ ζωῆς , στη βάση της Εικόνας , με νατουραλιστικό σχεδόν τρόπο και με τη χρήση φωτογραφιών προτύπων , αποτυπώθηκε η πόλη της Λευκάδας με τους σημαντικότερους Ιερούς τόπους του λευκαδίτικου Αγιολογίου , την Ιερά Μονή Φανερωμένης , όπου Φυλάσσεται Η Πάντιμη Εικόνα Της Κυράς του Νησιού , όπου συνέτριψαν Οι Άγιοι Ηρωδίων και Σωσίων το ξόανο της θεάς Αρτέμιδος της Λευκαδίας , όπου εγκαταβίωσαν Οι 2 εκ Των 5 Θεοφόρων Πατέρων , Το Ιερό Ησυχαστήριο Των Αγίων Πατέρων , το σπηλαιώδες εξωκλήσι του Άη - Γιάννη του Αντζούση , στην ομώνυμη βορειοδυτική παραλία της πόλεως , τέλος , καλλιτεχνική αδεία ενωμένο με το Νησί της Λευκάδας , τό ἐν Λευκάδι φρούριον τῆς Ἁγίας Μαύρας , με τον φερώνυμο Της Αγίας Ναό …
Στη θάλασσα που απλώνεται στο κατώτερο μέρος της Εικόνας , απεικονίζονται δύο πλεούμενα με πάνσεπτα φορτία , στο ένα , εξ αριστερών , επιβαίνει Ο Απόστολος Παύλος με Τους , ἐν Κυρίῳ συνεργούς Του , Αποστόλους Ακύλα και Ηρωδίωνα και Τον Άγιο Σωσίωνα , πρώτο Επίσκοπο Λευκάδος , μοιάζει να είναι , ἡ ναῦς , το πλοίο τῆς Ἐκκλησίας , που κατευθύνεται για να προσορμισθεί στα φιλόξενα , όπως αποδείχθηκε , ακρογιάλια των λευκαδίτικων ψυχών ...
Στο δεύτερο απεικονίζεται μια σπουδαία και κομβικής , για την τοπική Εκκλησιαστική Ιστορία , σημασίας Μορφή , Η βυζαντινοσέρβα Βασίλισσα Ελένη Παλαιολογίνα , Βράνκοβιτς , με το συνοδό Της , ιστορικό της Αλώσεως , Γεώργιο Φραντζή και τη θυγατέρα της , Μηλίτσα , που πηγαίνει ως υποψήφια νύφη στο Νησί , Η Βασίλισσα Ελένη , που συνέβαλε στην οικοδόμηση Μονών και Ναών στη Λευκάδα , με τη στήριξη του γαμπρού Της , Ηγεμόνα του Νησιού , Λεονάρδου Γ. Τόκκου , κρατάει στα χέρια Της την Εικόνα Της Αγίας Μαύρας , Η οποία διέσωσε το πλεούμενο και τη Βασιλική συνοδεία από καταποντισμό , Η Εικόνα προβάλλει με αξιοζήλευτη ενάργεια τους αλάνθαστους Οδοδείκτες μας προς την ζωή , Τους Αγίους , μας βοηθά να προσανατολιστούμε προς το σωτήριο , Όραμα Της Αγιότητας …….
Κάθε πρώτη Κυριακή μετά την 15 η Αυγούστου η τοπική Εκκλησία της Λευκάδας Τιμά με έναν κοινό Εορτασμό το σύνολο Των Αγίων , Τους οποίους ο Χριστώνυμος λαός της Νήσου Λευκάδος αναγνωρίζει διαχρονικά ως ευεργέτες του σε δύσκολες στιγμές και μεσίτες υπέρ του στον Θρόνο της Χάριτος .,,
Η Ιερή Εικόνα , με την επωνυμία , Οι Άγιοι της Νήσου Λευκάδος , είναι Έργο των Αδελφών της Ιεράς Μονής Παναχράντου Μεγάρων , βρίσκεται σε ειδικό Προσκυνητάρι , στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της Ευαγγελιστρίας , πρόκειται για μία πρωτότυπη Αγιογραφική σύνθεση και ταυτόχρονα για ένα εξαιρετικό εικαστικό Έργο , χωρίς να αφίσταται από τους κανόνες της Ορθόδοξης Αγιογραφίας …
Αποτυπώνει Τις Μορφές Των Αγίων με ζωντανά χρώματα και γλυκιές όψεις , τις συνδυάζει ακόμη με την αποτύπωση Προσκυνηυματικών τόπων και Ιστορικών στιγμών της Αγιολογίας και της Εκκλησιαστικής Ιστορίας του Νησιού , το στιλβωτό χρυσό φόντο αισθητοποιεί την υπερουράνια Λαμπρότητα , της οποίας μέτοχοι είναι Οι Άγιοι , περιγράφοντας την Εικόνα αυτή επιχειρούμε να προσεγγίσουμε συνοπτικά Τις Αγιασμένες Μορφές που Τιμώνται από κοινού …
Στο κέντρο της Εικόνας δεσπόζει Η Παράσταση Της Παναγίας Της Φανερωμένης , Πολιούχου της Νήσου Λευκάδος , Ως Βασίλισσα Ουρανού και γης Η Θεοτόκος , κάθεται σε ψηλό θρόνο και κρατάει στα γόνατά Της , Ως Θεομάνα , Τον Ποιητή του κόσμου , δεξιά και αριστερά , απονέμουν Προσκυνήματα στον Κύριο και Την Παναγία Μητέρα Του δύο Άγγελοι Κυρίου , όπως αναγράφεται στα Φωτοστέφανα Τους …
Λίγο πιο κάτω , στέκεται όρθια Η Πολιούχος της πόλης της Λευκάδας , Αγία Μεγαλομάρτυς Μαύρα και με τα χέρια υψωμένα Ικετευτικά , Παρακαλεί Τον Κύριο για την πόλη που Της εμπιστεύθηκε να Προστατεύει , είναι χαρακτηριστικό ότι Ο Θρόνος Της Θεομήτορος , Ως Προστάτιδος και εφόρου του Νησιού , στην Εικόνα εμφανίζεται να εδράζεται πάνω στα λευκαδίτικα βουνά , ενώ τα πόδια Της Αγίας Μαύρας , Πολιούχου της πόλεως ειδικότερα , στηρίζονται πάνω στην πόλη της Αμαξικής Η Αγίας Μαύρας , της σημερινής πόλης της Λευκάδας …
Στα αριστερά και δεξιά Της Παναγίας , στην πρώτη σειρά φαίνεται να απονέμει Σέβη και να Ικετεύει Τον Χριστό Ο Φωτιστής του Νησιού και ολόκληρου σχεδόν του πρώην εθνικού κόσμου , Ο Άγιος Απόστολος Παύλος , Συμπαραστάτες στη Δέηση αυτή έχει Τους δύο Συνεργούς Του στον Ευαγγελισμό των Εθνών , Αγίους Αποστόλους Ακύλα και Ηρωδίωνα ...
Οριζοντίως Παρακαλούν Όρθιοι Τον Κύριο Οι Διάδοχοι Των Αποστόλων , Οι 4 πρώτοι γνωστοί Επίσκοποι Λευκάδος , Ο συνοδός Του Αγίου Ηρωδίωνα , Άγιος Σωσίων , πρώτος Επίσκοπος Λευκάδος και 3 Επίσκοποι Λευκάδος , Οι οποίοι Ορθοτόμησαν Τον Λόγο της Αληθείας σε ισάριθμες Οικουμενικές Συνόδους , Ο Άγιος Αγάθαρχος της Α' , Ο Άγιος Ζαχαρίας της Β' και Ο Άγιος Πελάγιος της Στ' Οἰκουμενικῆς Συνόδου …
Πίσω από Τους Αγίους Επισκόπους του Νησιού , Εικονίζονται Οι 5 Ανώνυμοι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες της Α' έν Νικαία Οικουμενικής Συνόδου , Οι οποίοι ακολούθησαν Τον Άγιο Αγάθαρχο κατά την επιστροφή Του από τη Σύνοδο στο Νησί , μόνο Ο Θεός γνωρίζει Τα ονόματα Τους , από την παράδοση πληροφορούμαστε ότι Οι 2 εξ Αυτών Μόνασαν στο σημείο που βρίσκεται σήμερα η Ιερά Μονή Φανερωμένης και Οι άλλοι 3 στο Ιερό Τους Ησυχαστήριο , στην περιοχή του Αλεξάνδρου ...
Στα αριστερά Απεικονίζονται 5 Άγιοι Επίσκοποι που συνδέονται με το Νησί , Ο Άγιος Νικόλαος , Επίσκοπος Μύρων της Λυκίας και Ο Άγιος Δονάτος , Επίσκοπος Ευροίας , Των Οποίων τα Σκηνώματα πέρασαν από το Νησί , καθώς οι άρπαγες των τιμαλφών και Των Οσίων Της Ορθόδοξης Ανατολής Σταυροφόροι τα μετέφεραν προς τη Δύση , στο Μπάρι και στη Βενετία , Ο Άγιος Βησσαρίων , Μητροπολίτης Λαρίσης , Ο οποίος Θαυματουργικά απήλλαξε το Νησί από την πανώλη το 1743 μ.Χ. …
Μετά Την Μετακομιδή Της Αγίας Κάρας Του , Ο Άγιος Διονύσιος , Αρχιεπίσκοπος Αιγίνης , Πολιούχος της Ζακύνθου , που διέσωσε το Νησί από τον φοβερό σεισμό της 16 ης προς 17 η Δεκεμβρίου 1869 μ.Χ. , ανήμερα Της Μνήμης Του , Ο Άγιος Νικήτας , Μητροπολίτης Χαλκηδόνος , σπουδαία Πατερική Μορφή από την εποχή της Εικονομαχίας , Του οποίου Η Ιερά Εικόνα Θαυματουργικά βρέθηκε στο χωριό , απόκρημνη ακτή τότε , που σήμερα φέρει το όνομα Του και Τον Τιμά ως Προστάτη του …
Στην ίδια πλευρά της Εικόνας η Αγιογράφος Μοναχή παρέστησε ακόμη με τον χρωστήρα της Τον Άγιο νέο Ιερομάρτυρα και Ισαπόστολο Κοσμά Τον Αιτωλό , Ο οποίος πέρασε από την Λευκάδα λίγο πριν Το Μαρτυρικό Του Τέλος , Τον Όσιο Λουκά Τον εν Στειρίω , αυτόν Τον τηλαυγή φάρο της βυζαντινής Ελλάδος του 10 ου Αιώνα μ.Χ. , Του οποίου Το Λείψανο πέρασε από τη Λευκάδα εξαιτίας των Σταυροφόρων , Τον Όσιο Γεράσιμο , Το Νέο Ασκητή , Τον εν Κεφαλληνία , στον οποίο οι Λευκαδίτες απέδωσαν τη σωτηρία τους από την φοβερά απειλητική πολιορκία του Αλή Πασά των Ιωαννίνων το 1807 μ.Χ. …
Ανήμερα Της Ανακομιδής Του Ιερού Σκηνώματος Του έναν Νέο , Ρώσο στην καταγωγή , Άγιο της Εκκλησίας , Τον Όσιο Θεόδωρο Ουσακώφ , Τον οποίο η Λευκάδα και τα υπόλοιπα Επτάνησα γνώρισαν ως Ναύαρχο του Ρωσικού στόλου και ισχυρό άνδρα της Ρωσοτουρκικής συμμαχίας που απελευθέρωσε τα Νησιά από τους Δημοκρατικούς Γάλλους το 1799 μ.Χ. , εγκαταβίωσε στη Μονή Σαναξαρίου της Ουκρανίας μετά την αποστρατεία Του και είχε τέλη Οσιακά ...
Στην απέναντι πλευρά της Εικόνας , Απεικονίζεται Η Μαρτυρική τριάδα της 11 ης Νοεμβρίου , Οι Άγιοι Μηνάς , Βίκτωρ και Βικέντιος , Οι οποίοι Μαρτύρησαν σε διαφορετικό τόπο και χρόνο , διέσωσαν όμως από κοινού τη Λευκάδα από την φοβερά του σεισμού απειλή στις 11 Νοεμβρίου του 1704 μ.Χ. , κατά τη Μαρτυρία κατοίκων της πόλεως , αλλά και του τότε Ενετού Ανώτερου Προνοητή Λευκάδας ...
Πίσω από Αυτούς , 2 γυναίκες Μάρτυρες των πρώτων Χριστιανικών Αιώνων , Η Αγία Βαρβάρα , που απάλλαξε το Νησί από την ασθένεια της ευλογιάς , το 1922 μ.Χ. και Η Αγία Κυριακή , Της οποίας Το Εικόνισμα βρέθηκε με Θαυμαστό τρόπο ανάμεσα στα βράχια της ακτής στη χερσόνησο Γένι , απέναντι από το σημερινό Νυδρί , η Λευκάδα δεν ευμοίρησε να διαθέτει κάποιον επώνυμο , πασίγνωστο Άγιο η να φιλοξενεί κάποιο άφθαρτο Σκήνωμα , όπως τα υπόλοιπα Επτάνησα , δεν υστερεί όμως σε Χάρη και Ευλογία από Τον Θεό και δε μένει ατείχιστη απέναντι στις προσβολές των ορατών και αοράτων εχθρών …
Η Αγιότητα δεν είναι υπόθεση των Αγιολογικών δέλτων και των Συναξαρίων μόνο , η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν Αγιοποιεί , δεν κατασκευάζει Αγίους , αλλά με την κεκανονισμένη διαδικασία της έκδοσης Πατριαρχικών Πράξεων , με Τις Ιερές Ακολουθίες , με τα Εικονίσματα κ.α. τρόπους διακηρύσσει απλώς αυτό που η συνείδηση του πληρώματος της , Κλήρου και λαού , έχει προηγουμένως συνειδητοποιήσει αφού είναι συνήθως η Αγιότης Μαρτυρουμένη με Θαυμαστά σημεία και αναγνωρίσει ότι κάποια μέλη Της έγιναν εὐάρεστα τῷ Θεῷ για τον Πνευματικό Τους Αγώνα η έστω για την ολόθυμη Μετάνοια Τους την ύστατη στιγμή , όπως ο Ληστής πάνω στο Σταυρό και Αξιώθηκαν να Κοινωνούν Της Θεότητος Του στη Βασιλεία Του , εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων …
Οι άνθρωποι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τα εκατομμύρια ονόματα τῶν ἀπ' αἰῶνος Θεῷ εὐαρεστησάντων , που εξεμέτρησαν το ζην ἐν ὁσιότητι καί δικαιοσύνῃ είτε , ἐν ὄρεσι καί σπηλαίοις καί ταῖς ὀπαῖς τῆς γῆς , είτε δια του μαρτυρίου του αίματος ή της συνειδήσεως είτε ακόμη και με το σιωπηλό Μαρτύριο της αφάνειας , δίπλα μας , Ταπεινά και αθόρυβα , στην πόλη και στη γειτονιά μας , τόν ὀνειδισμόν τοῦ Χριστοῦ φέροντες …
Για τον Χριστιανό ισχύει το , οὐχ ὁ τόπος , ἀλλ' ὁ τρόπος , δεν χρειάζεται να καταφύγουν όλοι σε Ασκητήρια η Μονές για να σωθούν , μακριά από τον κόσμο , φτάνει να θυμηθούμε τον φτωχό , ταπεινό μπαλωματή που συνάντησε μέσα στην πολύβουη Αλεξάνδρεια Ο μέγας Ασκητής και Καθηγητής της ερήμου , Ο Όσιος Αντώνιος ένοιωσε να υστερούν οι Ασκητικοί Του κάματοι μπροστά στην Ταπείνωση του άσημου σκυτοτόμου , επίσης , ας φέρουμε στο νου την άτεκνη γυναίκα του Κουμπή , στον παπαδιαμαντικό , Γάμο του Καραχμέτη , που υπέστη μύριες όσες κακοπάθειες και προσβολές απ’ το σύζυγό της για την ατυχία της , αλλά υπέμεινε καρτερικά την προσβολή του χωρισμού , τη συμβίωση με τη νέα σύζυγο κάτω απ’ την ίδια στέγη και την ανατροφή των παιδιών του , για να βρεθούν Τα Λείψανα Της μετά την καθιερωμένη Ανακομιδή , 3 χρόνια απ’ Την Κοίμηση Της , στο χρώμα του κεχριμπαριού εις ένδειξιν Οσιότητος και Αγιασμού …
Αντιπροσωπεύοντας όλες αυτές τις αφανείς Οσιακές Μορφές , Απεικονίσθηκαν οι κορυφές μερικών κεφαλών , εστεμμένων με Φωτοστέφανα , χωρίς να φαίνονται τα πρόσωπα η να υπάρχει επιγραφή , Τα ονόματα Τους μόνος Θεός γινώσκει και είναι γραμμένα ανεξίτηλα , ἐν βίβλῳ ζωῆς , στη βάση της Εικόνας , με νατουραλιστικό σχεδόν τρόπο και με τη χρήση φωτογραφιών προτύπων , αποτυπώθηκε η πόλη της Λευκάδας με τους σημαντικότερους Ιερούς τόπους του λευκαδίτικου Αγιολογίου , την Ιερά Μονή Φανερωμένης , όπου Φυλάσσεται Η Πάντιμη Εικόνα Της Κυράς του Νησιού , όπου συνέτριψαν Οι Άγιοι Ηρωδίων και Σωσίων το ξόανο της θεάς Αρτέμιδος της Λευκαδίας , όπου εγκαταβίωσαν Οι 2 εκ Των 5 Θεοφόρων Πατέρων , Το Ιερό Ησυχαστήριο Των Αγίων Πατέρων , το σπηλαιώδες εξωκλήσι του Άη - Γιάννη του Αντζούση , στην ομώνυμη βορειοδυτική παραλία της πόλεως , τέλος , καλλιτεχνική αδεία ενωμένο με το Νησί της Λευκάδας , τό ἐν Λευκάδι φρούριον τῆς Ἁγίας Μαύρας , με τον φερώνυμο Της Αγίας Ναό …
Στη θάλασσα που απλώνεται στο κατώτερο μέρος της Εικόνας , απεικονίζονται δύο πλεούμενα με πάνσεπτα φορτία , στο ένα , εξ αριστερών , επιβαίνει Ο Απόστολος Παύλος με Τους , ἐν Κυρίῳ συνεργούς Του , Αποστόλους Ακύλα και Ηρωδίωνα και Τον Άγιο Σωσίωνα , πρώτο Επίσκοπο Λευκάδος , μοιάζει να είναι , ἡ ναῦς , το πλοίο τῆς Ἐκκλησίας , που κατευθύνεται για να προσορμισθεί στα φιλόξενα , όπως αποδείχθηκε , ακρογιάλια των λευκαδίτικων ψυχών ...
Στο δεύτερο απεικονίζεται μια σπουδαία και κομβικής , για την τοπική Εκκλησιαστική Ιστορία , σημασίας Μορφή , Η βυζαντινοσέρβα Βασίλισσα Ελένη Παλαιολογίνα , Βράνκοβιτς , με το συνοδό Της , ιστορικό της Αλώσεως , Γεώργιο Φραντζή και τη θυγατέρα της , Μηλίτσα , που πηγαίνει ως υποψήφια νύφη στο Νησί , Η Βασίλισσα Ελένη , που συνέβαλε στην οικοδόμηση Μονών και Ναών στη Λευκάδα , με τη στήριξη του γαμπρού Της , Ηγεμόνα του Νησιού , Λεονάρδου Γ. Τόκκου , κρατάει στα χέρια Της την Εικόνα Της Αγίας Μαύρας , Η οποία διέσωσε το πλεούμενο και τη Βασιλική συνοδεία από καταποντισμό , Η Εικόνα προβάλλει με αξιοζήλευτη ενάργεια τους αλάνθαστους Οδοδείκτες μας προς την ζωή , Τους Αγίους , μας βοηθά να προσανατολιστούμε προς το σωτήριο , Όραμα Της Αγιότητας …….