Δ΄ Νηστειών - Ιωάννου της Κλίμακος
Κυριακή Δ΄ Νηστειών - Ιωάννου της Κλίμακος …
Την Δύναμη της Πίστεως , της Προσευχής και της Νηστείας μας Διδάσκει σήμερα Ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός ,
μέσα από την θεραπεία του δαιμονιζόμενου παιδ... Διαβάστε περισσότερα
- Like Facebook: 73
- Δείτε το στο Facebook: Δημοσίευση
- Σχόλια Facebook: 6
- Κοινοποιήσεις Facebook: 4
- Ημερομηνία: Κυριακή Δ΄ 2024
from
0.00€
Ex Tax: 0.00€
Κυριακή Δ΄ Νηστειών - Ιωάννου της Κλίμακος …
Την Δύναμη της Πίστεως , της Προσευχής και της Νηστείας μας Διδάσκει σήμερα Ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός ,
μέσα από την θεραπεία του δαιμονιζόμενου παιδιού που μας διηγείται Ο Ευαγγελιστής Μάρκος ...
Του παιδιού που από μικρό το είχε καταλάβει το πονηρό πνεύμα , συχνά απειλούσε ακόμα και την σωματική του ακεραιότητα , μιας που ο μισόκαλος διάβολος δεν αρκούνταν μόνο στη ζημιά που έκανε στην ψυχή του ,
αλλά το ωθούσε πότε στη φωτιά και πότε στο νερό , για να το φονεύσει , ο πατέρας του απευθύνθηκε στους Μαθητές Του Χριστού , αλλά χωρίς αποτέλεσμα ...
Ο Κύριος αφού προηγουμένως στηλίτευσε την απιστία Των μαθητών Του , λέει στον πατέρα του παιδιού , αν μπορείς να Πιστέψεις , όλα είναι δυνατά για εκείνον που Πιστεύει ,
εκείνος απαντά Πιστεύω Κύριε , Βοήθησε με στην απιστία μου , τότε Ο Ιησούς έδιωξε το ακάθαρτο πνεύμα από το παιδί …
Αργότερα , στην ερώτηση των Μαθητών Του για τη δική Τους αδυναμία απάντησε ότι ,
τούτο το γένος δεν μπορεί με τίποτε άλλο να εκδιωχθεί , παρά μόνο με Προσευχή και με Νηστεία ...
Διαπιστώνουμε μια φαινομενική αντίθεση ανάμεσα στα όσα λέει Ο Χριστός στην αρχή , που αφήνει να εννοηθεί ότι δεν είχαν αρκετή Πίστη για να διώξουν το δαιμόνιο και στα όσα λέει στους Ίδιους μετά ,
ότι για να το κατορθώσουν χρειάζεται Προσευχή και Νηστεία , την ουσία όμως δεν αποτελούν αντιφατικές προτάσεις , αλλά τρόπον τινά μας δείχνει Ο Χριστός ποιος είναι ο τρόπος για την ενίσχυση της Πίστεως μας ...
Η Νηστεία και Η Προσευχή αποτελούν τα στοιχεία εκείνα , τα Πνευματικά Αγωνίσματα , μέσα από τα οποία ενισχύεται η Πίστη , γίνεται πιο καθαρή , σταθερή , δυνατή , και αποτελεσματική ,
πρώτη θέτει Ο Χριστός την Νηστεία , κάνοντας έναν εύστοχο παραλληλισμό …
Οι Πατέρες της Εκκλησίας λένε ότι όπως η παράβαση της Νηστείας έδιωξε τον Αδάμ από τον Παράδεισο ,
έτσι και η Νηστεία έχει την Δύναμη να φέρει και πάλι τον άνθρωπο κοντά στον Θεό ...
Διότι η Νηστεία για τον Χριστιανό δεν είναι ένα σωματικό αγώνισμα , αλλά Πνευματικό , δεν αποστρέφεται κάποιες τροφές ως ακάθαρτες , διότι τα πάντα Ο Θεός τα δημιούργησε καλά λίαν ,
αλλά απέχει συνειδητά από ορισμένες κατηγορίες τροφών , με απώτερο σκοπό να δαμάσει τις επιθυμίες του , κάνοντας αρχή από την πιο απλή , που είναι η επιθυμία για τροφή και για την ικανοποίηση της γεύσεως …
Έτσι , μαθαίνει σταδιακά να μην υποτάσσεται στις επιθυμίες του σώματος και παράλληλα να επιθυμεί τα Πνευματικά πράγματα ,
τις Αρετές , όλα εκείνα που αρέσουν στον Θεό και τρέφουν την ψυχή του ανθρώπου , ως φυσική συνέχεια ακολουθεί η Προσευχή ,
από τη στιγμή που έχουμε αρχίσει να τιθασεύουμε τις σωματικές μας επιθυμίες και να επιθυμούμε τα Πνευματικά , η Προσευχή δεν είναι τίποτε άλλο παρά η αναζήτηση των Πνευματικών Δωρεών, το Αίτημα μας προς Τον Θεό για την χορήγηση τους ...
Μέσα από την Προσευχή η ψυχή του ανθρώπου συνομιλεί με Εκείνον που τελικά επιθυμεί , ζητά το έλεος Του Θεού , την συγχώρεση Του, την βοήθεια Του , την προστασία Του ενάντια στους πειρασμούς ,
την εκπλήρωση της κοινωνίας με Τον Τριαδικό Θεό και την αγάπη προς τον πλησίον , με τον τρόπο αυτό , τόσο η Νηστεία όσο και η Προσευχή τροφοδοτούν την Πίστη προς Τον Θεό και την ενδυναμώνουν ...
Αν προχωρήσουμε λίγο ακόμα , θα διαπιστώσουμε ότι και η Πίστη με τη σειρά της γίνεται η κινητήρια δύναμη για την Προσευχή και για τη Νηστεία ,
αφού ουσιαστικά χωρίς Πίστη η μεν Νηστεία γίνεται μια μηχανική αποχή από τροφές , η οποία δεν προσφέρει τα Πνευματικά Αγαθά που περιγράψαμε , η δε Προσευχή αποτελεί μια απλή τυπολατρία χωρίς περιεχόμενο , εφόσον δεν μπορούμε να διαλεγόμαστε με κάποιον στον οποίο δεν πιστεύουμε ...
Χωρίς Πίστη , ολόκληρη η ζωή μας χάνει το ουσιαστικό της Νόημα και γίνεται μια καθημερινότητα ατέρμονη , άγευστη , βαρετή , χωρίς Πίστη η κάθε μας ημέρα περιστρέφεται μονάχα γύρω από το τί θα φάμε και τί θα πιούμε ,
πώς θα αποκτήσουμε περισσότερα υλικά αγαθά και πώς θα επιβληθούμε γύρω μας , ανεξάρτητα από τις συνέπειες των πράξεων μας …
Η Πίστη αντίθετα είναι εκείνη που προκαλεί Το Θαύμα και την Επέμβαση Του Θεού ,
την αλλαγή στη ζωή μας και την Ανάσταση από τον Πνευματικό Θάνατο ...
Πιστεύω , Κύριε , βοήθησε με στην απιστία μου , παρακαλεί ο πατέρας της σημερινής περικοπής , έχω την στοιχειώδη Πίστη να αναγνωρίσω Την Θεότητα σου και την Δύναμη σου να μεταμορφώσεις τα πάντα γύρω σου προς το καλύτερο ,
αναγνωρίζω παράλληλα και την δική μου ανεπάρκεια , ενίσχυσε με , αύξησε την Πίστη μου , διώξε τον πειρασμό , δώσε μου την Ειρήνη σου …
Ανάστησε με από τα πάθη που νεκρώνουν την ψυχή μου , Αυτή ας είναι και η δική μας Προσευχή ,
όχι μόνο τούτη την περίοδο της εντονότερης Νηστείας και Προσευχής , αλλά και κάθε ημέρα της ζωής μας …….
Την Δύναμη της Πίστεως , της Προσευχής και της Νηστείας μας Διδάσκει σήμερα Ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός ,
μέσα από την θεραπεία του δαιμονιζόμενου παιδιού που μας διηγείται Ο Ευαγγελιστής Μάρκος ...
Του παιδιού που από μικρό το είχε καταλάβει το πονηρό πνεύμα , συχνά απειλούσε ακόμα και την σωματική του ακεραιότητα , μιας που ο μισόκαλος διάβολος δεν αρκούνταν μόνο στη ζημιά που έκανε στην ψυχή του ,
αλλά το ωθούσε πότε στη φωτιά και πότε στο νερό , για να το φονεύσει , ο πατέρας του απευθύνθηκε στους Μαθητές Του Χριστού , αλλά χωρίς αποτέλεσμα ...
Ο Κύριος αφού προηγουμένως στηλίτευσε την απιστία Των μαθητών Του , λέει στον πατέρα του παιδιού , αν μπορείς να Πιστέψεις , όλα είναι δυνατά για εκείνον που Πιστεύει ,
εκείνος απαντά Πιστεύω Κύριε , Βοήθησε με στην απιστία μου , τότε Ο Ιησούς έδιωξε το ακάθαρτο πνεύμα από το παιδί …
Αργότερα , στην ερώτηση των Μαθητών Του για τη δική Τους αδυναμία απάντησε ότι ,
τούτο το γένος δεν μπορεί με τίποτε άλλο να εκδιωχθεί , παρά μόνο με Προσευχή και με Νηστεία ...
Διαπιστώνουμε μια φαινομενική αντίθεση ανάμεσα στα όσα λέει Ο Χριστός στην αρχή , που αφήνει να εννοηθεί ότι δεν είχαν αρκετή Πίστη για να διώξουν το δαιμόνιο και στα όσα λέει στους Ίδιους μετά ,
ότι για να το κατορθώσουν χρειάζεται Προσευχή και Νηστεία , την ουσία όμως δεν αποτελούν αντιφατικές προτάσεις , αλλά τρόπον τινά μας δείχνει Ο Χριστός ποιος είναι ο τρόπος για την ενίσχυση της Πίστεως μας ...
Η Νηστεία και Η Προσευχή αποτελούν τα στοιχεία εκείνα , τα Πνευματικά Αγωνίσματα , μέσα από τα οποία ενισχύεται η Πίστη , γίνεται πιο καθαρή , σταθερή , δυνατή , και αποτελεσματική ,
πρώτη θέτει Ο Χριστός την Νηστεία , κάνοντας έναν εύστοχο παραλληλισμό …
Οι Πατέρες της Εκκλησίας λένε ότι όπως η παράβαση της Νηστείας έδιωξε τον Αδάμ από τον Παράδεισο ,
έτσι και η Νηστεία έχει την Δύναμη να φέρει και πάλι τον άνθρωπο κοντά στον Θεό ...
Διότι η Νηστεία για τον Χριστιανό δεν είναι ένα σωματικό αγώνισμα , αλλά Πνευματικό , δεν αποστρέφεται κάποιες τροφές ως ακάθαρτες , διότι τα πάντα Ο Θεός τα δημιούργησε καλά λίαν ,
αλλά απέχει συνειδητά από ορισμένες κατηγορίες τροφών , με απώτερο σκοπό να δαμάσει τις επιθυμίες του , κάνοντας αρχή από την πιο απλή , που είναι η επιθυμία για τροφή και για την ικανοποίηση της γεύσεως …
Έτσι , μαθαίνει σταδιακά να μην υποτάσσεται στις επιθυμίες του σώματος και παράλληλα να επιθυμεί τα Πνευματικά πράγματα ,
τις Αρετές , όλα εκείνα που αρέσουν στον Θεό και τρέφουν την ψυχή του ανθρώπου , ως φυσική συνέχεια ακολουθεί η Προσευχή ,
από τη στιγμή που έχουμε αρχίσει να τιθασεύουμε τις σωματικές μας επιθυμίες και να επιθυμούμε τα Πνευματικά , η Προσευχή δεν είναι τίποτε άλλο παρά η αναζήτηση των Πνευματικών Δωρεών, το Αίτημα μας προς Τον Θεό για την χορήγηση τους ...
Μέσα από την Προσευχή η ψυχή του ανθρώπου συνομιλεί με Εκείνον που τελικά επιθυμεί , ζητά το έλεος Του Θεού , την συγχώρεση Του, την βοήθεια Του , την προστασία Του ενάντια στους πειρασμούς ,
την εκπλήρωση της κοινωνίας με Τον Τριαδικό Θεό και την αγάπη προς τον πλησίον , με τον τρόπο αυτό , τόσο η Νηστεία όσο και η Προσευχή τροφοδοτούν την Πίστη προς Τον Θεό και την ενδυναμώνουν ...
Αν προχωρήσουμε λίγο ακόμα , θα διαπιστώσουμε ότι και η Πίστη με τη σειρά της γίνεται η κινητήρια δύναμη για την Προσευχή και για τη Νηστεία ,
αφού ουσιαστικά χωρίς Πίστη η μεν Νηστεία γίνεται μια μηχανική αποχή από τροφές , η οποία δεν προσφέρει τα Πνευματικά Αγαθά που περιγράψαμε , η δε Προσευχή αποτελεί μια απλή τυπολατρία χωρίς περιεχόμενο , εφόσον δεν μπορούμε να διαλεγόμαστε με κάποιον στον οποίο δεν πιστεύουμε ...
Χωρίς Πίστη , ολόκληρη η ζωή μας χάνει το ουσιαστικό της Νόημα και γίνεται μια καθημερινότητα ατέρμονη , άγευστη , βαρετή , χωρίς Πίστη η κάθε μας ημέρα περιστρέφεται μονάχα γύρω από το τί θα φάμε και τί θα πιούμε ,
πώς θα αποκτήσουμε περισσότερα υλικά αγαθά και πώς θα επιβληθούμε γύρω μας , ανεξάρτητα από τις συνέπειες των πράξεων μας …
Η Πίστη αντίθετα είναι εκείνη που προκαλεί Το Θαύμα και την Επέμβαση Του Θεού ,
την αλλαγή στη ζωή μας και την Ανάσταση από τον Πνευματικό Θάνατο ...
Πιστεύω , Κύριε , βοήθησε με στην απιστία μου , παρακαλεί ο πατέρας της σημερινής περικοπής , έχω την στοιχειώδη Πίστη να αναγνωρίσω Την Θεότητα σου και την Δύναμη σου να μεταμορφώσεις τα πάντα γύρω σου προς το καλύτερο ,
αναγνωρίζω παράλληλα και την δική μου ανεπάρκεια , ενίσχυσε με , αύξησε την Πίστη μου , διώξε τον πειρασμό , δώσε μου την Ειρήνη σου …
Ανάστησε με από τα πάθη που νεκρώνουν την ψυχή μου , Αυτή ας είναι και η δική μας Προσευχή ,
όχι μόνο τούτη την περίοδο της εντονότερης Νηστείας και Προσευχής , αλλά και κάθε ημέρα της ζωής μας …….