Σύναξη Της Παναγίας Πονολύτριας στις Σέρρες
28 Οκτωβρίου ...
Σύναξη Της Παναγίας Πονολύτριας στις Σέρρες …
Η Μαρμαρόγλυφη Εικόνα Της Θεοτόκου με την σπάνια προσωνυμία της Πονολύτριας ,
ήταν εντοιχισμένη στην εξωτερική πλευρά του δυτικού τοί... Διαβάστε περισσότερα
- Like Facebook: 75
- Δείτε το στο Facebook: Δημοσίευση
- Σχόλια Facebook: 17
- Κοινοποιήσεις Facebook: 6
- Ημερομηνία Εορτής:: 28 Οκτωβρίου 2024
from
0.00€
Ex Tax: 0.00€
28 Οκτωβρίου ...
Σύναξη Της Παναγίας Πονολύτριας στις Σέρρες …
Η Μαρμαρόγλυφη Εικόνα Της Θεοτόκου με την σπάνια προσωνυμία της Πονολύτριας ,
ήταν εντοιχισμένη στην εξωτερική πλευρά του δυτικού τοίχου της Εκκλησίας Των Αγίων Θεοδώρων ...
H Θεοτόκος Εικονίζεται κατά μέτωπο , με υψωμένα τα χέρια Της σε στάση Δεήσεως ,
η Εικόνα αυτή δεν ήταν η μοναδική στην Εικονιστική Γλυπτική στην περιοχή των Σερρών , χρονολογείται από τούς περισσότερους μελετητές ως έργο του 11ου μ.Χ. Αιώνα ...
H θέση στην οποία καταγράφηκε η Εικόνα από μελετητές στα νεότερα χρόνια δεν ήταν η αρχική της , o δυτικός τοίχος της παλαιάς Μητροπόλεως που σήμερα ορίζει την αρχή του Νάρθηκα της
και στον οποίο ήταν εντοιχισμένη η Ιερή Εικόνα , είναι έργο του 1602 μ.Χ. όπως μαρτυρά ο Παπά Συναδινός 1601 – 1602 μ.Χ. …
Eγίνην νέος Αρχιερεύς Σερρῶν ο κύρ Θεοφάνης είς τήν Kοσίνιτζα , άνδρας θεωριτικός , Ευλαβής , Φιλοκκλήσιος , είς τόν λόγον του στέρεος
Kαί ἒκαμεν τόν τοῖχον του νάρθηκα εκ βάθρων καί τό σκέπος ὃλο τοῦ νάρθηκα και ἐχώρισε καί τόν γυναικίτην ...
H Εντοίχιση της Γλυπτής Εικόνας Της Θεομήτορος στο δυτικό τοίχο , έγινε το 1602 μ.Χ. εποχή της οικοδομήσεως του από τον Επίσκοπο Θεοφάνη 1601 – 1613 μ.Χ. ,
η εντοίχιση Ιερών συμβόλων και Εικόνων απηχεί πανάρχαιες Δοξασίες , σύμφωνα με τις οποίες τα εντοιχισμένα σύμβολα λειτουργούν προστατευτικά για το όποιο ανθρώπινο έργο ...
Στην περίπτωση του Ναού Των Αγίων Θεοδώρων η εντοίχιση της Εικόνας Της Θεοτόκου έγινε το 1602 μ.Χ. , με την ακλόνητη προσδοκία πως η Παναγία με την ακεραιότητα και την Αγιότητα της υπάρξεως Της ,
η Θεοτόκος η Πονολύτρια , το Ιερό παλλάδιον των Σερρών , θα Προστάτευε τον Ναό από κάθε κακό όπως της λεηλασίας του από τούς Τούρκους το 1571 μ.Χ. ...
Η Εικόνα Της Θεοτόκου της Πονολύτριας σπασμένη στη μέση κατά την οριζόντια διάσταση της , παρέμεινε στη θέση της στον δυτικό τοίχο Των Αγίων Θεοδώρων έως και τις αρχές του 1917 μ.Χ. , μετά τον θάνατο του Μητροπολίτη Σερρών Απόστολου Χριστοδούλου τον Ιανουάριο του 1917 μ.Χ. ,
οι Βούλγαροι την αποτοίχισαν και την αποθήκευσαν , μαζί με άλλα κλοπιμαία από Εκκλησίες της πόλης των Σερρών , σε παρακείμενη οικία που χρησιμοποιούσαν τα στρατεύματα κατοχής για αποθήκη επισιτισμού , για να την μεταφέρουν στη Βουλγαρία , πράγμα που δεν πραγματοποιήθηκε εξαιτίας της εσπευσμένης τους φυγής ...
Το 1919 μ.Χ. η Εικόνα που θεωρούνταν χαμένη , εντοπίστηκε , Μεταφέρθηκε στον Μητροπολιτικό Ναό Των Ταξιαρχών , κατά την διάρκεια της τρίτης Βουλγαρικής κατοχής τον Οκτώβριο του 1941 μ.Χ. οι Βούλγαροι την αφαίρεσαν ,
εντοπίστηκε τα νεότερα χρόνια στη Δράμα , στους βυζαντινούς χρόνους έως το τέλος του 15ου μΧ. Αιώνα …
Οι μαρμάρινες Εικόνες που Απεικόνιζαν Τον Χριστό και Την Παναγία σε στάση Δεομένης η Οδηγήτριας , προορίζονταν για Προσκύνηση
και τοποθετούνταν στο εσωτερικό του Ναού μέσα σε πλαίσιο , στις παραστάδες Του Ιερού Βήματος ...
Στο Ναό Των Αγίων Θεοδώρων το 1602 μ.Χ. ο Μητροπολίτης Σερρών Θεοφάνης , κατά την μαρτυρία του Πατήρ Συνοδινού , αντικατέστησε το μαρμάρινο Τέμπλο με ξυλόγλυπτο , εγίνην νέος αρχιερεύς Σερρών ο κυρ Θεοφάνης και έκαμε το τέμπλον τής Μητρόπολης ,
η Ανάγλυφη Εικόνα Της Θεοτόκου της Πονολύτριας , είναι Λατρευτική Εικόνα τοποθετημένη στις ανατολικές παραστάδες του Ναού των Αγίων Θεοδώρων ...
Με τις ενέργειες του Σεβασμιότατου Ποιμενάρχου κ. Θεολόγου και την ευγενική συνδρομή του Σεβασμιότατου Μητροπολίτου Δράμας κ. Παύλου στον Πάνσεπτο χώρο πού η Παρουσία Της καθαγίαζε ,
η Ιερά Εικόνα Τοποθετήθηκε πάλι στην αριστερή , προς ανατολάς παραστάδα Του Ιερού Βήματος του Ναού των Αγίων Θεοδώρων …….
Σύναξη Της Παναγίας Πονολύτριας στις Σέρρες …
Η Μαρμαρόγλυφη Εικόνα Της Θεοτόκου με την σπάνια προσωνυμία της Πονολύτριας ,
ήταν εντοιχισμένη στην εξωτερική πλευρά του δυτικού τοίχου της Εκκλησίας Των Αγίων Θεοδώρων ...
H Θεοτόκος Εικονίζεται κατά μέτωπο , με υψωμένα τα χέρια Της σε στάση Δεήσεως ,
η Εικόνα αυτή δεν ήταν η μοναδική στην Εικονιστική Γλυπτική στην περιοχή των Σερρών , χρονολογείται από τούς περισσότερους μελετητές ως έργο του 11ου μ.Χ. Αιώνα ...
H θέση στην οποία καταγράφηκε η Εικόνα από μελετητές στα νεότερα χρόνια δεν ήταν η αρχική της , o δυτικός τοίχος της παλαιάς Μητροπόλεως που σήμερα ορίζει την αρχή του Νάρθηκα της
και στον οποίο ήταν εντοιχισμένη η Ιερή Εικόνα , είναι έργο του 1602 μ.Χ. όπως μαρτυρά ο Παπά Συναδινός 1601 – 1602 μ.Χ. …
Eγίνην νέος Αρχιερεύς Σερρῶν ο κύρ Θεοφάνης είς τήν Kοσίνιτζα , άνδρας θεωριτικός , Ευλαβής , Φιλοκκλήσιος , είς τόν λόγον του στέρεος
Kαί ἒκαμεν τόν τοῖχον του νάρθηκα εκ βάθρων καί τό σκέπος ὃλο τοῦ νάρθηκα και ἐχώρισε καί τόν γυναικίτην ...
H Εντοίχιση της Γλυπτής Εικόνας Της Θεομήτορος στο δυτικό τοίχο , έγινε το 1602 μ.Χ. εποχή της οικοδομήσεως του από τον Επίσκοπο Θεοφάνη 1601 – 1613 μ.Χ. ,
η εντοίχιση Ιερών συμβόλων και Εικόνων απηχεί πανάρχαιες Δοξασίες , σύμφωνα με τις οποίες τα εντοιχισμένα σύμβολα λειτουργούν προστατευτικά για το όποιο ανθρώπινο έργο ...
Στην περίπτωση του Ναού Των Αγίων Θεοδώρων η εντοίχιση της Εικόνας Της Θεοτόκου έγινε το 1602 μ.Χ. , με την ακλόνητη προσδοκία πως η Παναγία με την ακεραιότητα και την Αγιότητα της υπάρξεως Της ,
η Θεοτόκος η Πονολύτρια , το Ιερό παλλάδιον των Σερρών , θα Προστάτευε τον Ναό από κάθε κακό όπως της λεηλασίας του από τούς Τούρκους το 1571 μ.Χ. ...
Η Εικόνα Της Θεοτόκου της Πονολύτριας σπασμένη στη μέση κατά την οριζόντια διάσταση της , παρέμεινε στη θέση της στον δυτικό τοίχο Των Αγίων Θεοδώρων έως και τις αρχές του 1917 μ.Χ. , μετά τον θάνατο του Μητροπολίτη Σερρών Απόστολου Χριστοδούλου τον Ιανουάριο του 1917 μ.Χ. ,
οι Βούλγαροι την αποτοίχισαν και την αποθήκευσαν , μαζί με άλλα κλοπιμαία από Εκκλησίες της πόλης των Σερρών , σε παρακείμενη οικία που χρησιμοποιούσαν τα στρατεύματα κατοχής για αποθήκη επισιτισμού , για να την μεταφέρουν στη Βουλγαρία , πράγμα που δεν πραγματοποιήθηκε εξαιτίας της εσπευσμένης τους φυγής ...
Το 1919 μ.Χ. η Εικόνα που θεωρούνταν χαμένη , εντοπίστηκε , Μεταφέρθηκε στον Μητροπολιτικό Ναό Των Ταξιαρχών , κατά την διάρκεια της τρίτης Βουλγαρικής κατοχής τον Οκτώβριο του 1941 μ.Χ. οι Βούλγαροι την αφαίρεσαν ,
εντοπίστηκε τα νεότερα χρόνια στη Δράμα , στους βυζαντινούς χρόνους έως το τέλος του 15ου μΧ. Αιώνα …
Οι μαρμάρινες Εικόνες που Απεικόνιζαν Τον Χριστό και Την Παναγία σε στάση Δεομένης η Οδηγήτριας , προορίζονταν για Προσκύνηση
και τοποθετούνταν στο εσωτερικό του Ναού μέσα σε πλαίσιο , στις παραστάδες Του Ιερού Βήματος ...
Στο Ναό Των Αγίων Θεοδώρων το 1602 μ.Χ. ο Μητροπολίτης Σερρών Θεοφάνης , κατά την μαρτυρία του Πατήρ Συνοδινού , αντικατέστησε το μαρμάρινο Τέμπλο με ξυλόγλυπτο , εγίνην νέος αρχιερεύς Σερρών ο κυρ Θεοφάνης και έκαμε το τέμπλον τής Μητρόπολης ,
η Ανάγλυφη Εικόνα Της Θεοτόκου της Πονολύτριας , είναι Λατρευτική Εικόνα τοποθετημένη στις ανατολικές παραστάδες του Ναού των Αγίων Θεοδώρων ...
Με τις ενέργειες του Σεβασμιότατου Ποιμενάρχου κ. Θεολόγου και την ευγενική συνδρομή του Σεβασμιότατου Μητροπολίτου Δράμας κ. Παύλου στον Πάνσεπτο χώρο πού η Παρουσία Της καθαγίαζε ,
η Ιερά Εικόνα Τοποθετήθηκε πάλι στην αριστερή , προς ανατολάς παραστάδα Του Ιερού Βήματος του Ναού των Αγίων Θεοδώρων …….