Οσία Άννα και Ιωάννης Ο Γιος Της
13 Ιουνίου …
Οσία Άννα και Ιωάννης Ο Γιος Της …
Mήτηρ καὶ υἱὸς Ἄννα καὶ Ἰωάννης ,
ὤφθησαν ἄμφω Oὐρανοῦ οἰκήτορες …
Αγίες Μορφές της πόλης της Λάρισας ήταν η Οσία Άννα και Ο Υιός Της Ιωάννης ,
κατ... Διαβάστε περισσότερα
- Like Facebook: 62
- Δείτε το στο Facebook: Δημοσίευση
- Σχόλια Facebook: 16
- Κοινοποιήσεις Facebook: 5
- Ημερομηνία Εορτής:: 13 Ιουνίου 2024
from
0.00€
Ex Tax: 0.00€
13 Ιουνίου …
Οσία Άννα και Ιωάννης Ο Γιος Της …
Mήτηρ καὶ υἱὸς Ἄννα καὶ Ἰωάννης ,
ὤφθησαν ἄμφω Oὐρανοῦ οἰκήτορες …
Αγίες Μορφές της πόλης της Λάρισας ήταν η Οσία Άννα και Ο Υιός Της Ιωάννης ,
κατά την βυζαντινή περίοδο , 9ος - 10ος Αιώνας μ.Χ. …
Το Συναξάρι Της Αγίας Άννας εξέδωσε ο Διευθυντής των Γ.Α.Κ. κ. Σταύρος Γουλούλης από τον κώδικα Vaticanus graecus 1558 φφ. 71v-73r , ένα Μηνιαίο του μηνός Ιουνίου του 16ου Αιώνα ,
στα Synaxaria selecta της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως Αναγράφεται , Της Οσίας Μητρός ημών Άννης και Τον υιού Αυτής Ιωάννου …
Ο Άγιος Νικόδημος Ο Αγιορείτης γράφει σχετικά στον Συναξαριστή Του ,
Τη αυτή ημέρα Της Οσίας Μητρός ημών Άννης και Του υιού Αυτής Ιωάννου , Μήτηρ και υιός Άννα και Ιωάννης , ώφθησαν άμφω ουρανώ οικήτορες , Το Συναξάρι αποτελεί μια επιτομή της Διηγήσεως του Παύλου Μονεμβασίας 10ος Αιώνας μ.Χ. , από το έργο του Διηγήσεις περί Ενάρετων και Θεοσεβών Ανδρών τε και Γυναικών , Τέλος , Το Συναξάρι Της περιλαμβάνεται και στο Νέο Συναξαριστή της Ορθοδόξου Εκκλησίας του μηνός Ιουνίου …
Αφορμή της Σύνταξης Του Βίου από τον Παύλο υπήρξε η συνάντηση του με έναν Ιερομόναχο και τα όσα του εκμυστηρεύθηκε σχετικά με Την Οσία , αυτός ταξίδευε διά θαλάσσης , από τη Ρώμη προς την Κωνσταντινούπολη ,
το πλοίο που τον μετέφερε , αναγκάστηκε κάποια στιγμή , εξαιτίας των ανέμων , να κάνει στάση σε ένα ακατοίκητο Νησί της Αδριατικής , εκμεταλλευόμενος τον αναγκαστικό ελλιμενισμό του πλοίου θέλησε να περπατήσει στο εσωτερικό του Νησιού …
Δεν είχε προχωρήσει πολύ , όπως ομολογεί Ο Ίδιος , είδε ένα αποσκίαμα ανθρώπου γυμνού να του λέει , Ει εθέλεις θεάσασθαι την εμήν εύτέλειαν , ρίψόν μοι εν των ιματίων σου , γυνή γαρ ειμί και γυμνή , ως οράς , και ούκ ενδέχεται οφθήναι ούτως τη ιερατική σου τελειότητι ,
Ο Ιερομόναχος υπάκουσε στην επιθυμία Της Οσίας και Της πρόσφερε κάποιο ένδυμα , Τότε Η Οσία στράφηκε προς την Ανατολή , γονάτισε και αφού σηκώθηκε , ευχαρίστησε Τον Θεό που Την Αξίωσε να συναντήσει κάποιον Ιερέα …
Ο Ιερομόναχος δεν έχασε την ευκαιρία να ρωτήσει για το ποια είναι , πόθεν ει κυρία μου και πώς ενταύθα ελήλυθας και πόσος χρόνος εστίν αφ΄ ου την νήσον ταύτην κατώκησας , Η Οσία πρόθυμα του απάντησε στην ερώτηση του , εγώ τίμιε Πάτερ , εκ της Ελλάδος χώρας ειμί , πόλεως Λαρίσης , οι γονείς Της ήταν φτωχοί άνθρωποι ,
Την άφησαν ορφανή σε μικρή ηλικία , Λαρισαίος Άρχοντας εκτίμησε τις Αρετές Της Άννας , Την έδωσε νύμφη στον γιο του , η επιλογή αυτή δεν άρεσε στους συγγενείς του γαμπρού , οι αντιδράσεις τους για το γάμο με μια φτωχή και άσημη κόρη ήταν εντονότατες ...
Η Ίδια έβλεπε τον άντρα Της να θλίβεται , αποφασίζει να φύγει κρυφά , φεύγει από τη Λάρισα και Του Θεού οδηγούντός με , όπως λέει Η Ίδια , ήλθον εις την νήσον ταύτην , τα προβλήματα Της Οσίας δεν σταματούν , με την άφιξη Της στο Νησί διαπιστώνει πως βρίσκεται σε κατάσταση εγκυμοσύνης , κανένας δεν ήταν δίπλα Της να Της συμπαρασταθεί ,
Ο γιος Της γεννήθηκε στο έρημο Νησί της Αδριατικής , από τον Ευλαβή Ιερέα ζητάει και κάτι ακόμη , μη αναγγείλαί τινί τα περί ημών , Ο Ιερομόναχος έβαλε Μετάνοια στην Οσία , επέστρεψε στο πλοίο και ετοίμασε τα σχετικά Του Μυστηρίου Της Βαπτίσεως και Της Θείας Κοινωνίας χωρίς να πει τίποτε σε κανέναν …
Στη συνέχεια βγήκε πάλι από το πλοίο , για να συναντήσει Την Οσία , Εκείνη Τον περίμενε και Τον Οδήγησε στο σημείο που βρισκόταν Ο υιός Της , ζήτα από Το γιο Της να Φανερωθεί μπροστά στον Ιερέα Του Θεού , έξελθε τοίνυν , τέκνον , και προσκύνησον τον εληλυθότα φωτίσαι σε ,
Ο γιος Της υπάκουα Φανερώθηκε και Προσκύνησε , σε μία κοντινή πηγή Ο Ιερομόναχος Κατήχησε και Βάπτισε Το γιο Της Δίνοντας Του , σύμφωνα με τα Synaxaria selecta και Τον Συναξαριστή Του Αγίου Νικόδημου , Το όνομα Ιωάννης , Η Διήγηση του Παύλου Μονεμβασίας και Το Συναξάρι Της δεν παραδίδουν Το όνομα Του γιου Της …
Μετά Το Μυστήριο Της Βαπτίσεως Ο Ιερέας Τέλεσε Την Θεία Λειτουργία και Μετέλαβον Αμφότεροι Του Αχράντου Σώματος και Αίματος Του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού , καθώς Οι δυο Αγίες Μορφές έφευγαν , Η Οσία Άννα ζήτησε από Τον Ιερομόναχο μια τελευταία Χάρη , ει θέλεις διηγήσασθαι άπερ ο Κύριος έδειξέ σοι , διήγησαι , αποκρύπτων την νήσον , μήπως εκ φήμης έλθωσι τινές και εύρωσιν ημάς ,
Ο Ευλαβής Ιερομόναχος είπε στον Παύλο Μονεμβασίας , εγώ δακρύσας και Προσκυνήσας τω Θεώ τω ποιούντι τα ξένα και παράδοξα ων ουκ έστιν αριθμός , και πρόνοιαν ποιουμένω τοις αυτόν εξ όλης καρδίας εκζητούσι και φυλάττουσι τα αυτού θεία εντάλματα , υπέστρεψα εις το πλοίον …
Σύμφωνα με Το Συναξάρι Των Αγίων από τον κώδικα Vaticanus graecus 1558 η Άννα και Ο υϊός Της ,
Ευχαρίστησαν Τον Ιερέα , τας αγίας αυτών ψυχάς εις χείρας Θεού παρέθεντο …….
Οσία Άννα και Ιωάννης Ο Γιος Της …
Mήτηρ καὶ υἱὸς Ἄννα καὶ Ἰωάννης ,
ὤφθησαν ἄμφω Oὐρανοῦ οἰκήτορες …
Αγίες Μορφές της πόλης της Λάρισας ήταν η Οσία Άννα και Ο Υιός Της Ιωάννης ,
κατά την βυζαντινή περίοδο , 9ος - 10ος Αιώνας μ.Χ. …
Το Συναξάρι Της Αγίας Άννας εξέδωσε ο Διευθυντής των Γ.Α.Κ. κ. Σταύρος Γουλούλης από τον κώδικα Vaticanus graecus 1558 φφ. 71v-73r , ένα Μηνιαίο του μηνός Ιουνίου του 16ου Αιώνα ,
στα Synaxaria selecta της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως Αναγράφεται , Της Οσίας Μητρός ημών Άννης και Τον υιού Αυτής Ιωάννου …
Ο Άγιος Νικόδημος Ο Αγιορείτης γράφει σχετικά στον Συναξαριστή Του ,
Τη αυτή ημέρα Της Οσίας Μητρός ημών Άννης και Του υιού Αυτής Ιωάννου , Μήτηρ και υιός Άννα και Ιωάννης , ώφθησαν άμφω ουρανώ οικήτορες , Το Συναξάρι αποτελεί μια επιτομή της Διηγήσεως του Παύλου Μονεμβασίας 10ος Αιώνας μ.Χ. , από το έργο του Διηγήσεις περί Ενάρετων και Θεοσεβών Ανδρών τε και Γυναικών , Τέλος , Το Συναξάρι Της περιλαμβάνεται και στο Νέο Συναξαριστή της Ορθοδόξου Εκκλησίας του μηνός Ιουνίου …
Αφορμή της Σύνταξης Του Βίου από τον Παύλο υπήρξε η συνάντηση του με έναν Ιερομόναχο και τα όσα του εκμυστηρεύθηκε σχετικά με Την Οσία , αυτός ταξίδευε διά θαλάσσης , από τη Ρώμη προς την Κωνσταντινούπολη ,
το πλοίο που τον μετέφερε , αναγκάστηκε κάποια στιγμή , εξαιτίας των ανέμων , να κάνει στάση σε ένα ακατοίκητο Νησί της Αδριατικής , εκμεταλλευόμενος τον αναγκαστικό ελλιμενισμό του πλοίου θέλησε να περπατήσει στο εσωτερικό του Νησιού …
Δεν είχε προχωρήσει πολύ , όπως ομολογεί Ο Ίδιος , είδε ένα αποσκίαμα ανθρώπου γυμνού να του λέει , Ει εθέλεις θεάσασθαι την εμήν εύτέλειαν , ρίψόν μοι εν των ιματίων σου , γυνή γαρ ειμί και γυμνή , ως οράς , και ούκ ενδέχεται οφθήναι ούτως τη ιερατική σου τελειότητι ,
Ο Ιερομόναχος υπάκουσε στην επιθυμία Της Οσίας και Της πρόσφερε κάποιο ένδυμα , Τότε Η Οσία στράφηκε προς την Ανατολή , γονάτισε και αφού σηκώθηκε , ευχαρίστησε Τον Θεό που Την Αξίωσε να συναντήσει κάποιον Ιερέα …
Ο Ιερομόναχος δεν έχασε την ευκαιρία να ρωτήσει για το ποια είναι , πόθεν ει κυρία μου και πώς ενταύθα ελήλυθας και πόσος χρόνος εστίν αφ΄ ου την νήσον ταύτην κατώκησας , Η Οσία πρόθυμα του απάντησε στην ερώτηση του , εγώ τίμιε Πάτερ , εκ της Ελλάδος χώρας ειμί , πόλεως Λαρίσης , οι γονείς Της ήταν φτωχοί άνθρωποι ,
Την άφησαν ορφανή σε μικρή ηλικία , Λαρισαίος Άρχοντας εκτίμησε τις Αρετές Της Άννας , Την έδωσε νύμφη στον γιο του , η επιλογή αυτή δεν άρεσε στους συγγενείς του γαμπρού , οι αντιδράσεις τους για το γάμο με μια φτωχή και άσημη κόρη ήταν εντονότατες ...
Η Ίδια έβλεπε τον άντρα Της να θλίβεται , αποφασίζει να φύγει κρυφά , φεύγει από τη Λάρισα και Του Θεού οδηγούντός με , όπως λέει Η Ίδια , ήλθον εις την νήσον ταύτην , τα προβλήματα Της Οσίας δεν σταματούν , με την άφιξη Της στο Νησί διαπιστώνει πως βρίσκεται σε κατάσταση εγκυμοσύνης , κανένας δεν ήταν δίπλα Της να Της συμπαρασταθεί ,
Ο γιος Της γεννήθηκε στο έρημο Νησί της Αδριατικής , από τον Ευλαβή Ιερέα ζητάει και κάτι ακόμη , μη αναγγείλαί τινί τα περί ημών , Ο Ιερομόναχος έβαλε Μετάνοια στην Οσία , επέστρεψε στο πλοίο και ετοίμασε τα σχετικά Του Μυστηρίου Της Βαπτίσεως και Της Θείας Κοινωνίας χωρίς να πει τίποτε σε κανέναν …
Στη συνέχεια βγήκε πάλι από το πλοίο , για να συναντήσει Την Οσία , Εκείνη Τον περίμενε και Τον Οδήγησε στο σημείο που βρισκόταν Ο υιός Της , ζήτα από Το γιο Της να Φανερωθεί μπροστά στον Ιερέα Του Θεού , έξελθε τοίνυν , τέκνον , και προσκύνησον τον εληλυθότα φωτίσαι σε ,
Ο γιος Της υπάκουα Φανερώθηκε και Προσκύνησε , σε μία κοντινή πηγή Ο Ιερομόναχος Κατήχησε και Βάπτισε Το γιο Της Δίνοντας Του , σύμφωνα με τα Synaxaria selecta και Τον Συναξαριστή Του Αγίου Νικόδημου , Το όνομα Ιωάννης , Η Διήγηση του Παύλου Μονεμβασίας και Το Συναξάρι Της δεν παραδίδουν Το όνομα Του γιου Της …
Μετά Το Μυστήριο Της Βαπτίσεως Ο Ιερέας Τέλεσε Την Θεία Λειτουργία και Μετέλαβον Αμφότεροι Του Αχράντου Σώματος και Αίματος Του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού , καθώς Οι δυο Αγίες Μορφές έφευγαν , Η Οσία Άννα ζήτησε από Τον Ιερομόναχο μια τελευταία Χάρη , ει θέλεις διηγήσασθαι άπερ ο Κύριος έδειξέ σοι , διήγησαι , αποκρύπτων την νήσον , μήπως εκ φήμης έλθωσι τινές και εύρωσιν ημάς ,
Ο Ευλαβής Ιερομόναχος είπε στον Παύλο Μονεμβασίας , εγώ δακρύσας και Προσκυνήσας τω Θεώ τω ποιούντι τα ξένα και παράδοξα ων ουκ έστιν αριθμός , και πρόνοιαν ποιουμένω τοις αυτόν εξ όλης καρδίας εκζητούσι και φυλάττουσι τα αυτού θεία εντάλματα , υπέστρεψα εις το πλοίον …
Σύμφωνα με Το Συναξάρι Των Αγίων από τον κώδικα Vaticanus graecus 1558 η Άννα και Ο υϊός Της ,
Ευχαρίστησαν Τον Ιερέα , τας αγίας αυτών ψυχάς εις χείρας Θεού παρέθεντο …….